2021.10.31.
Na, mit is csinálunk itt, miért pont itt (ezt máskor), és különben is.
A következő 4 hét intenzív időszak lesz az életemben, és Dávid életében is. (Megjegyzés: Nekem lehet, h intenzívebb, mert Dávid sportosnak született és 20 évvel fiatalabb. De essünk túl ezen.)
A világon 2 kajakos-kenus képzőrendszer van, amit mindenhol ismernek és elismernek, azaz ezekkel simán dolgozhatsz bárhol túravezetőként, coachként. Az egyik az amerikai (ACA), a másik az angol (BCU). A kanadai és a svéd-finn-norvég-dán is elismert, és nagyon jó, vadvízre meg van még sok jó. Dávid és én a British Canoeing Union Certification rendszert választottuk, amiben nem egy, hanem mindjárt 10 kurzust és 7 vizsgát teszünk. Ezek egyenként 2-5 napos kurzusok, amiket ezen az Angliában egyedülálló képzésén sorban megcsinálunk. Legalábbis ez a terv
Az első héten a személyes készségeket, technikai tudást fejlesztik és vizsgáztatják. Ez a Personal Performance Award (PPA): 1. Coastal Sea Kayak és 2. Advanced Sea Kayak. Az első hétvégén lesz az Incident Management, azaz mentés és különleges helyzetek kurzus. Ekkor sokat fogunk úszni.
A második héten indul a Sea Kayak Coach, azaz tengerikajakos edző képzés, alap és felső szint. Utána két nap vizsga a tengeren. Ennek a végén kaphatjuk meg a Sea Kayak Leader fokozatot, ha sikerül. Ezt egészen az idei évig “4-csillagos” fokozatnak hívták.
A harmadik hét az Advanced Sea Kayak Leader, tehát a hírös “5-star” tengerikajakos vezető képzésé lesz. Ez négy teljes nap, közben 2 teljes nap elsősegély képzés (a test pihen, Móni és Imola pedig nevet).
A következő héten gyors egymásutánban: partmenti és nyílt tengeri navigációs képzés és vizsga, és túravezető képzés, csoportkezelés vizsga, mindez gyakorlatban, mert hoznak csoportokat, akiket vinni kell.
A végén pedig az Advanced Sea Leader kurzus vizsgája, de ezen a kurzuson szándékosan nem adnak hivatalos vizsgát ebből, ne stresszeljenek a népek. Menjenek el vizsgázni külön. Na ez a terv.
Mindezt a világ egyik legérdekesebb helyén, ahova a dánok meg a svédek jönnek csodát látni
Ár. Apály. 5-7 m szintkülönbség naponta kétszer, ahogy az Ír tenger átáramlik a sziget partjai mellett. A kikötőben horgonyzó vitorlásokra lábakat szerelnek, hogy ne boruljanak oldalra, amikor kimegy alóluk a tenger. Ezzel egy időben meg van az áradás, ahol a sok eső miatt kilépett a patak a medréből.
Az Anglesey-t a “szárazföldtől” (Anglia, Wales) elválasztó Menai-szoros kinézetre a Dunára hasonlít, de hatóránként változik a sodrásirány, sebessége 6-12 km/h. A Menai Függőhíd 1820-as években épült, jó magasra, h vitorlások is átmehessenek alatta, mert ugye ez egy tengerszoros.
Utolsó kajakmentes napunk, mára nagyjából tudjuk mekkora a sziget és mit jelent az északi, nyugati, keleti, déli oldal. Költözünk a nagyházból a kisházba, ahol képzős csapatunkat a 28 napos kurzusra elszállásolják. Megérkezett Mike Izlandról, aki amerikai,.sok éve ott vezet jégbarlang-túrákat. Sportos gyerek, nemrég átevezett Japánból Koreába…
Este elővettem a kajaklapátot. Készülgessen.
Zoli